سوالات متداول

پاسخ سوالات شما در مورد فری پی

حساب کاربری

آیا برای استفاده از خدمات فری پی شرط سنی وجود دارد ؟

بله، برای استفاده از خدمات فری پی، حداقل سن 18 سال می باشد.

آیا امکان عضویت با اطلاعات شخص دیگر وجود دارد ؟

خیر، امکان ثبت اطلاعات هویتی شخص دیگری وجود ندارد و هر فرد می بایست عضویت خود را بر اساس اطلاعات ثبت شده در مدارک شناسایی خودش وارد نماید، اطلاعات ثبت شده توسط کارشناسان بخش احراز هویت با مدارک ارسالی مطابقت داده می شود و در صورت وجود نقص و مشکلی عضویت شما تایید نمی گردد.

در فرم عضویت ثبت شماره تلفن ثابت اجباری است، در صورت نداشتن تلفن ثابت چه باید کرد؟

بله، با توجه به این نکته که وب سایت دارای سیکل مالی و پرداخت است، ارسال کلیه اطلاعات اعلام شده اجباری بوده و اطلاعات باید به صورت کامل ارسال شود، در صورتی که دارای شماره تلفن ثابت نمی باشید شماره یکی از بستگان درجه یک خود را وارد نمایید.

در صورتی که هنگام تکمیل فرم عضویت شماره تلفن همراه را اشتباه وارد نموده و کد فعالسازی را دریافت نکنیم برای اصلاح اطلاعات چه کاری باید انجام دهیم؟

امکان اصلاح اطلاعات توسط شما وجود ندارد، شما باید با مراجعه به منوی پشتیبانی و با ارسال تیکت مشکل خود را مطرح کنید. این اطلاعات در اختیار بخش احراز هویت قرار گرفته و اصلاح می شود.

در چه صورتی اکانت کاربری فرد مسدود می شود؟

لازم است که همه کاربران قبل از عضویت در سایت قوانین و شرایط و ضوابط استفاده از سایت را مطالعه کنند، عضویت در سایت به منزله قبول این قوانین است، اما اگر کاربری بر خلاف قوانین مربوطه اقدامی انجام دهد فری پی از طریق ایمیل و تیکت دلایل مسدودی حساب کاربری را به کاربر خاطی اعلام می کند .

برای تغییر شماره موبایل چکار کنیم؟

اگه شمارتون عوض شده یا قصد دارید شماره جدیدی بجای شماره موبایل قبلی تان جایگزین کنید، بعد از ورود به حساب کاربری تان به بخش تنظیمات در منوی بالای صفحه مراجعه کنید و شماره موبایل جدید رو وارد کنید تا مراحل تغییر شماره تماس انجام شود.

با افراد متخلف چگونه برخورد خواهد شد؟

اطلاعات اشخاص متخلف برای بررسی به مراجع قضایی ارسال شده و بلافاصله حساب کاربری منصوب به این فرد به صورت کامل توقیف و موجودی حساب کاربری به هر میزانی که باشد به عنوان جریمه ضبط خواهد شد.

سرویس ها

چگونه برای وب سایتم درگاه بگیرم؟

بعد از ثبت نام و ثبت حساب بانکی، می توانید از قسمت سایت ها در منوی بالای صفحه در پنل کاربری اقدام به ثبت سایت و درخواست درگاه کنید. بعد از ثبت درخواست و بررسی ناظر نتیجه به اطلاع کاربر خواهد رسید.

آیا در فری پی امکان دریافت درگاه اختصاصی به همراه نمایش نام وب سایت وجود دارد؟

بله در حال حاضر امکان ارائه درگاه اختصاصی با نام و اطلاعات وب سایت شما وجود دارد.

آیا امکان فعالسازی مجدد درگاه مسدود شده وجود دارد؟

در صورتی که علت مسدودسازی درگاه تخلف کاربر و شکایت پرداخت کنندگان باشد، خیر به هیچ عنوان چنین امکانی وجود ندارد، اما در صورتی که به درخواست خود کاربر درگاه مسدود شده باشد، امکان رفع مسدودی آن وجود دارد.

آیا امکان حذف درگاه از پنل کاربری وجود دارد؟

با توجه به روابط سیستمی و همچنین ثبت سابقه فعالیت امکان حذف واقعی درگاه وجود ندارد و تنها در صورت تمایل و یا نیاز کاربر نام درگاه به صورت فیزیکی از لیست نمایشی حذف می گردد.

آیا می توان با یک مرتبه عضویت چندین وب سایت را جهت اتصال معرفی کرد؟

بله شما می توانید در پنل کاربری خود چند وب سایت را معرفی و به درگاه پرداخت متصل نمایید.

حساب بانکی و تسویه

آیا امکان معرفی چندین حساب بانکی برای تسویه حساب وجود دارد؟

بله شما می توانید هر تعداد از حساب های بانکی خود را جهت امور تسویه حساب در بخش حساب های متصل معرفی و ثبت نمایید.

آیا برای تسویه امکان معرفی حساب بانکی به نام شخص دیگری وجود دارد؟

خیر، چنین امکانی وجود ندارد و الزاماً حساب بانکی معرفی شده باید به نام شخص عضو باشد و طبیعتا حساب های غیرمرتبط تایید نخواهد شد.

آیا واریز پول به حساب بانکی کارمزد دارد ؟

فری پی هیچ کارمزدی بابت واریز وجه به حساب بانکی شما دریافت نمی کند و تنها هزینه موجود، هزینه کارمزد انجام تراکنش می باشد.

نحوه برداشت مبالغی که به عنوان اعتبار در پنل کاربری نمایش داده می شود و تسویه حساب را توضیح دهید؟

در ابتدا باید با مراجعه به منوی شماره حساب در پنل کاربری اطلاعات حساب بانکی خود را ثبت نمایید و پس از دریافت تاییدیه، با مراجعه به منوی تسویه حساب، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایید.

چند روز پس از درخواست کاربر درخواست های تسویه، واریز می شوند؟

در فری پی هر روز در چند نوبت درخواست های واریز انجام خواهد شد، این درخواست ها اگر تا ساعت 14:00 روز کاری ثبت شده باشد، تسویه حساب با حواله پایای بانک مرکزی انجام می شود و بعد از پردازش شبکه شاپرک، در بازه زمانی 17:00 تا 19:00 به حساب کاربران واریز خواهد شد. اما اگر درخواست تسویه را بعد از ساعت 14:00 ثبت کنید، مبلغ روز بعد به حساب بانکی شما واریز خواهد شد و در صورتی که روز بعد هم روز تعطیل باشد، در اولین روز کاری شبکه شاپرک حواله واریزی را به حساب بانکی کاربر واریز خواهد کرد.
توجه داشته باشید که در روزهای تعطیل وجهی از طرف شاپرک به حساب شما واریز نمی شود و این موضوع در اختیار و کنترل شبکه پرداخت فری پی نیست.

به حساب چه بانک هایی پول واریز میشه ؟

هر حسابی که بانک عامل آن، عضو شبکه بانکی کشور بوده و حساب شناسه شبا (IBAN) داشته باشد مورد قبول خواهد بود. اما باید توجه داشته باشید که حساب معرفی شده جزو حساب هایی نباشد که واریز وجه به آن ها شرایط خاصی دارد.

متفرقه

در هنگام برقراری اتصال به درگاه فرایند دچار مشکل و خطا می شود علت چیست؟

جهت بررسی دقیق مشکل و رفع آن لطفا مشکلات و درخواست های خود را از طریق بخش پشتیبانی ارسال تیکت به بخش مربوطه ارسال نمایید.

نحوه محاسبه کارمزد در فری پی چگونه است، آیا شامل سقف می باشد؟

کارمزد به صورت ثابت 1% و بدون سقف می باشد و در صورت امضای قرارداد بین شرکت توسعه تجارت الکترونیک پوپک (فری پی) و پذیرنده این کارمزد به صفر درصد خواهد رسید.

آیا امکان گرفتن درگاه برای دوست یا همکار با استفاده از حساب کاربری خودمان وجود دارد؟

پیشنهاد می کنیم که به هیچ وجه چنین کاری انجام ندهید، چون در صورت بروز هر تخلف یا مشکلی، از نظر مرجع قضایی دارنده حساب کاربری که مدارکشان تایید شده، مسئول پاسخگویی هستند و مورد پیگرد قرار می گیرند. بنابراین هر شخص باید به صورت جداگانه حساب کاربری خود را ایجاد و درگاه دریافت کند.

درصورتی که پرداخت کننده مبلغ را واریز کند اما تراکنش ناموفق باشد و مبلغ به حساب ما نیاید چکار باید انجام دهیم؟

در صورتی که پرداخت کننده ای مدعی انجام پرداخت است ولی آن مبلغ به حساب کاربری شما واریز نگردیده است، شما و یا پرداخت کننده باید اطلاعات دقیق پرداخت را جهت بررسی وضعیت پرداخت انجام شده از طریق بخش پشتیبانی (ارسال تیکت تماس تلفنی در ساعات اداری) به بخش تراکنش های ناموفق ارسال نمایید.